#پیش_نیازهای_مستقل_شدن_از_خانواده_در_دوران_مجردی

قبل از اینکه تصمیم بگیرید از خانواده به هردلیلی مستقل شوید باید بدانید که پیش نیازهایی باید فراهم کنید که این انتخاب برایتان تسهیل شود:
۱. اول از همه باید سعی کنید شغل مناسب با درامد ثابتی بیابید که بتوانید از پس هزینه های ماهیانه خود بربیایید.
۲. بعد از آن نوبت پس انداز است برای اینکه بتوانید خانه ای اجاره کنید و وسایل اولیه آن را فراهم کنید.
۳. اگر فرد مورد اعتماد و هم سن و سالی سراغ داشته باشید که بتوانید در هزینه های خانه و زندگی با او سهیم شوید، فشار مالی کمتری را متحمل خواهید شد.
۴. داشتن پول و پس انداز برای شروع زندگی مستقل کافی نیست، شما باید در وهله اول “مهارت نه گفتن” داشته باشید چون موقعیتهای بسیاری برای شما پیش خواهد آمد که اگر نتوانید نه بگویید ممکن آسیبهایی ببینید، از رد درخواست های مالی و جنسی گرفته تا حتی موارد کوچکتر.
۵. ” مهارت حل مساله” نیز یکی از مهارتهای مهم برای کسانی است که بخواهند زندگی مستقلانه ای را شروع کنند چون زندگی مجردی فراز و نشیب های بسیاری خواهد داشت که واکنشهای نامناسب و هیجانی به آنها آسیب زننده خواهد بود.
۶. زندگی مجردی به خودی خود احساس تنهایی را در افراد تشدید میسازد پس اگر کسی به “مهارتهای ارتباطی” مجهز نباشد و نتواند دوستان مناسبی برای خود داشته باشد و دایره ارتباطاتش را گسترش دهد، ممکن است دچار دوره های افسردگی شود.
۷. یکی از مهارت های پیش نیاز نیز “مهارت مدیریت زمان” خواهد بود و فرد باید بتواند اهداف و برنامه مدونی برای زندگی خود داشته باشد و در راستای رسیدن به آنها زمانش را مدیریت کند.
۸. داشتن “مهارتهای آشپزی و خانه داری” هم جزو مهارتهای پیش نیاز خواهد بود چون در غیر این صورت به سبک تغذیه و زندگی ناسالمی رو خواهید آورد که به سلامت شما آسیب خواهد زد.
۹. جدا شدن فیزیکی از خانواده لزوما به معنای استقلال فردی و روانی نیست، فردی میتواند با خانواده اش زندگی کند ولی کاملا به استقلال روانی رسیده باشد و دیگری از خانواده جدا شده باشد و حتی ازدواج کرده باشد ولی همچنان وابسته به خانواده اش باشد، بنابراین استقلال عاطفی،روانی و مالی از خانواده جزو پیش نیازها محسوب میشود.
۱۰. یکی از مهارتهای دیگر، “مهارت لذت بردن از زندگی” است، کسی که نتواند از تنهایی و دوران مجردی اش لذت ببرد پس از ازدواج هم لذت نخواهد برد. پس سعی کنید برای لذت بردن از زندگی تفریحات و سرگرمی های سالمی برای خود فراهم کنید.

سخن آخر: استقلال از خانواده نباید راهی برای سو استفاده از آزادی های پیش آمده باشد بلکه باید راهی برای رشد و شکوفایی شما باشد.

#استقلال #اعتماد_به_نفس #ازدواج #عشق #دوستی #نه_گفتن #مهارتهای_ارتباطی #حل مساله #مدیریت_زمان #مالی #کاری #عاطفی #خودشکوفایی #سلامت #جنسی #آشپزی #خانه_داری